Bölümümüz Hakkında

Öğrenim Dili: Türkçe – İngilizce
Öğrenim Süresi: 4 yıl örgün eğitim
Bölüm Başkanı: Yrd. Doç. Dr. Kamil Kanipek

Amaç
Halkla İlişkilerin psikoloji, sosyoloji, antropoloji, iletişim gibi disiplinlerden yararlanarak faaliyet göstermesi, bölüme disiplinler arası bir nitelik kazandırmaktadır. Bu kadar çok disiplinden yararlanıyor olması halkla ilişkilerin önemini arttırmakta ve halkla ilişkiler eğitimini daha kapsamlı bir hale sokmaktadır. İlk yıllarda sosyal bilimler formasyonu kazandırmaya yönelik derslere ağırlık verilerek, bölüm öğrencilerinin genel kültürlerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Programdaki son dönemler ise alanla ilgili uygulamalı dersleri yoğun olarak içerdiği için, bölüm öğrencileri, edindikleri teorik bilgilerini uygulama imkanı bulurlar. Öğrenciler ilk yıldan sonra, giderek artan oranda seçmeli ders alır ve ilgi duydukları alanlarda kendilerini geliştirme şansına sahip olurlar.

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, özel ve kamu sektörü için bu alanda yetişmiş işgücü sağlamak ve araştırmalar yapmak amacıyla oluşturulmuştur. Bölüm, gelişen iletişim ortamında önem kazanan halkla ilişkiler, tanıtım, reklamcılık, kamuoyu araştırmaları konularında verdiği eğitimle bu alanlara katkıda bulunmaktadır.

Hedef
Halkla İlişkiler bölümünün temel hedefi bilimsel araştırmalar önderliğinde

  • Evrensel değerlere sahip,
  • Çoğulcu ve eleştirel düşünebilen,
  • Araştıran, sorgulayan, bilgiyi oluşturma ve etkili kullanma süreçlerini özümsemiş,
  • Çağdaş öğretim yöntemlerini uygulama yetisi olan,
  • İletişim ortamında önem kazanan halkla ilişkiler, tanıtım, reklamcılık, kamuoyu araştırmaları konularında yetkin uzmanlar ve araştırmacılar yetiştirmektir.

Misyonumuz
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında ulusal ve uluslararası düzeyde, kendini ifade edbilen, kendi öz değerlerine saygılı, araştıran, üretken ve yaratıcı, çözüm üretebilen, etkin iletişim kampanyaları tasarlayabilen ve uygulayan mezunlar yetiştirmektir.

Vizyonumuz
Son dönemlerde özellikle bilgi ve iletişim teknolojilerine yaşanan değişim ve gelişmelere paralel olarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki değişimleri yakalayabilen, bilgilerini aktarabilen, kendi ve toplum için faydalı, etik değerlere saygılı bireyler yetiştirmektir.

Bölüm Başkanının Mesajı
Halkla ilişkiler ve tanıtım disiplininin hem akademik hem de profesyonel partiklerde önem kazanması ile birlikte fakültemiz bünyesinde Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü 1997 yılında eğitim hayatına başlamıştır. Kurulduğu günden bu yana akademik ve profesyonel yaşamın gerektirdiği donanıma sahip bireyler yetiştirmek ana hedefi olmuştur. Bölüm eğitimi, söz konusu ihtiyaçlara cevap verebilen, küresel boyuttaki gelişmeleri yakalayabilen, etkin iletişim becerilerine sahip, plan ve strateji dahilinde ilerleyen, ilgili alanda var olan değişim ve gelişmeleri takip eden ve kendini yenileyen niteliktedir. Halkla ilişkiler ve Tanıtım bölümü bünyesinde temel olarak halkla ilişkiler ve tanıtım odaklı dersler ile birlikte bunun yanında kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi, ikna, propaganda gibi teknikleri de içerisinde barındıran siyasal iletişim, reklam, halkla ilişkiler araştırmaları, yeni medya ve sosyal medya uygulamaları gibi tamamlayıcı dersler barındırmaktadır. Halkla ilişkiler disiplininin çok yönlü olduğu gerçeğinden yola çıkarak kurumsal ve pratik uygulamalı dersler ve ilgili uygulamalar bulunmaktadır.

Bölüm bünyesinde, öğrenciler ilk yıllarda kuramsal ve temel bölüm derslerini tamamlamaktadırlar. Onu takip eden yıllar içerisinde öğrenmiş oldukları temele dayanarak uygulama imkanı bulabilmektedirler. Özellikle uygulamaya imkan tanıyan derslerde oluşturulan iletişim ve halkla ilişkiler atölyeleri ile öğrenciler kendilerini bu alanda ifade etme, yaratıcı çalışmalar hazırlayabilme ve proje sunma becerilerine sahip olabilmektedirler. Bütünlüklü düşünmenin hedeflendiği bu çalışmalarla bölüm mezunları, ulusal olduğu kadar küresel boyutta da kendilerine yer bulabilen, araştıran, kendini yenileyebilen ve yeniliklere kolaylıkla adapte olabilen, üretken ve yaratıcı mezunlar olarak karşımıza çıkmaktadırlar.

Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü mezunları başta akademik alanda ilerleyebilme imkanına sahip olmakla birlikte, kamu ve özel sektörde rahatlıkla iş bulma imkanına sahiptirler. Halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetlerinin disiplinlerarası niteliği çok farklı alanları kapsamasına sebep olmaktadır. Bu nedenle mezunlar rahatlıkla birbirinden farklı alanlarda faaliyet gösteren kurumlarda çalışma imkanı bulabilmektedirler. Kurumsal iletişim birimleri, halkla ilişkiler ve reklam ajansları, dijital ajanslar, medya planlama birimleri gibi özel sektör, sivil toplum kuruluşları, devlet kurumları, yerel yönetimler ve küresel ölçekli uluslarararı örgüler gibi bir çok farklı alanda iş imkanı bulabilmektedirler.

Yrd. Doç. Dr. Kamil Kanipek
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı