Türkiye’nin Önemli İletişim ajanslarından Biri Ajans Dijital Kalem ile “Reklam ve Halkla İlişkiler Ajans İşletmeciliği” Konulu Online Söyleşi Gerçekleştirildi
Türkiye’nin Önemli İletişim ajanslarından Biri Ajans Dijital Kalem ile “Reklam ve Halkla İlişkiler Ajans İşletmeciliği” Konulu Online Söyleşi Gerçekleştirildi
Date Added: 18 Nisan 2021, 10:48

Yakın Doğu Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Kamil Kanipek’in Reklam ve Halkla İlişkiler Ajans İşletmeciliği dersi kapsamında Türkiye’nin önemli İletişim ajanslarından Ajans Dijital Kalem ile gerçekleştirilen söyleşide öğrencilere online ajans deneyimi yaşatıldı.

Yaklaşık bir buçuk saat süren etkinliğe katılan konuklar ajansın faaliyetlerinden örnekler verdi. Söyleşi daha sonra öğrencilerden de gelen sorularla soru cevap şeklinde interaktif bir atmosferde devam etti.

Online söyleşide kendi deneyimlerini ve bilgilerini de paylaşan Ajans Dijital Kalem kurucu ortakları Özkan Özbey ve Kağan Demirgil ajansta günlerinin nasıl geçtiğini, yaptıkları işleri, ajanslarının bölümlerini ve hizmet alanlarını anlattı. Öncelikle işe halkla ilişkiler ajansı olarak başladıklarını söyleyen Özkan Bey, “günümüzde dijitalleşmenin de geldiği noktayla artık dijital halkla ilişkiler de yapıyoruz, dijital pazarlama ve reklam da yapıyoruz” dedi.  Dijitalleşme ile birlikte müşterilerden gelen birden fazla talebe ve beklentilere yanıt vermenin öneminden bahseden Özbey, “müşteri, iletişim ile ilgili tüm ihtiyaçlarını ajanstan karşılamak istiyor, biz de buna 360 derece iletişim kavramını kullanarak yanıt veriyoruz. Ajans Dijital Kalem, sadece bir PR ajansı değil 360 derece iletişim tasarım ajansıdır. Ajans olarak, bir markanın ya da markaya ait ürün veya hizmetin bir broşürünü hazırlıyoruz, basın toplantısını düzenliyoruz, google ads reklamı, reklam projesi gibi 360 derece tamamıyla iletişimini yapıyoruz” dedi.

Daha sonra söze devam eden Demirgil ise ajansın hizmet alanlarından detaylı olarak bahsederek, “biz müşteriye para kazandırmaya çalışıyoruz, yani müşterinin ürün veya hizmetini sattırmaya çalışıyoruz. Bunu ise markanın itibarını, bilinirliğini, farkındalığını geliştirerek ve satışını artırarak sağlıyoruz” dedi. Bazı örnek marka isimleri veren ve öğrencilere bu markaların çağrıştırdıkları ile ilgili sorular soran Demirgil, markaların zihinlerde çağrıştırdığı anlamların aslında zaman içerisinde ajansların halkla ilişkiler ve reklam gibi iletişim çalışmalarıyla oluştuğundan söz etti.

Konukların ajansın uzmanlık alanlarından, yaptıkları işlerden ve kendi deneyimlerinden örnekler vermesiyle devam eden söyleşide halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğinin çok değerli olduğu, markaların başarılarının da iletişim alanından ve bölümlerinden yetişen kişilere bağlı olduğu ifade edildi.

Dersin öğretim üyesi Kanipek ise “Derste dönem boyunca işlediğimiz konuların dönem sonuna yaklaşırken sektörel deneyimlerle de pekiştirilmesi adına gerçekleştirdiğimiz etkinlik oldukça verimli geçti. Öğrenciler ajansı ve faaliyetlerini gerçek yaşamdan örnekler üzerinden daha yakından tanımış oldu. Ayrıca merak ettiklerini sorma imkanı buldu. Katılımları ve değerli bilgilerini bizlerle paylaştıkları için Özkan Bey ve Kağan Bey’e ve öğrencilerime çok teşekkür ederim. Üniversite – sektör temsilcileri buluşmaları günümüzde, bilgi paylaşımı ve işbirliklerini artırma açısından kritik bir rol oynamaktadır” şeklinde konuştu.