Academic Publications
Articles

Atay, A.D. & Berberoğlu, N. (2025). Peace communication: a transdisciplinary perspective for peace at the intersection of cultural, peace and communication studies. Peacebuilding13(4), 345-357. https://doi.org/10.1080/21647259.2024.2437315

Atay, A.D. (2024). Hıfzı Topuz ile iletişim üzerine. Yeni Yüzyıl'da İletişim Çalışmaları, 2(9), 5-12. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iyyuicd/article/1415411

Alkan, Z., Dolunay, A. & Ulaş, S. (2025). Influencers in luxury brand communication: An evaluation of the relationship between source credibility, persuasive message, and parasocial engagement. SAGE Open, 15(3), 21582440251377320. https://doi.org/10.1177/21582440251377320

Dolunay, A. (2024a). The use of artificial intelligence in the field of communication: A research on the perspectives of communication academics. Journal of Autonomous Intelligence7(5), 1-10. https://doi.org/10.32629/jai.v7i5.1610

Dolunay, A. & Temel, A.C. (2024). The relationship between personal and professional goals and emotional state in academia: A study on unethical use of artificial intelligence. Frontiers in Psychology15, 1363174. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1363174

Engin, S. & Kasap, F. (2025). The role of leadership identity in business and public sectors: A content analysis approach. Frontiers in Psychology15, 1492443. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1492443

Evren, F.B. (2025a). Digital game narratives as living culture: Never Alone. Millî Folklor, 19(146): 88-99. https://doi.org/10.58242/millifolklor.1429467

Evren, F.B. (2025b). A critical examination of emotional labour and emotional capital in social media interaction. AM Journal of Art and Media Studies, (37): 57–73. https://doi.org/10.25038/am.v0i28.626

Evren, F.B. (2025c). Visual palimpsest as a theory and method: Analyzing layers of meaning in contemporary visual media. Anadolu University Journal of Art & Design, 15(2): 1258-1276. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.1828002

Evren, F.B. (2024a). Açık dünya oyunlarında oyuncu odaklı hikâye anlatımı: The Witcher 3: Wild Hunt örneği. Anadolu Üniversitesi Sanat & Tasarım Dergisi, 14(2): 147-171.  https://doi.org/10.20488/sanattasarim.1602401

Evren, F.B. (2024b). Toplum 5.0’da toplumsal iktidarın yeniden inşası: Foucaultcu bir yaklaşım. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 19(3): 923-935. https://doi.org/10.17153/oguiibf.1429457

Evren, F.B. (2024c). X (Twitter) Türkiye evreninin dikkat ekonomisi ve ekonomi politik eleştirisi. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 12(2): 764-792. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1406473

Evren, F.B. (2024d). Instagram’ın ve Tiktok’un ekonomi-politik eleştirisi ve katılımcı kültür olanakları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 34(2): 961-974. https://doi.org/10.18069/firatsbed.1383291

⁠Kambur, H. & Dolunay, A. (2024). A research on copyright issues impacting artists emotional states in the framework of artificial intelligence. Frontiers in Psychology15, 1409646. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1409646

Safavi, S. (2025a). History vs. Myth: A comparative semiotic study of vlad dracula. Revista De Gestão - RGSA, 19(1), e011024. https://doi.org/10.24857/rgsa.v19n1-148

Safavi, S. (2024a). The concept of sign. Revista De Gestão - RGSA, 18(7), e05583. https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n7-067

Safavi, S. (2024b). Hyponymy from a semiotic point of view. Revista De Gestão - RGSA, 18(7), e06143. https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n7-199

Süerdem, B. & Kasap, F. (2024). Gösteri Toplumu Açısından, Dumansız Isıtılmış Tütün Kullanımı ve Tercih Etme Sebepleri Üzerine Bir İnceleme; IQOS Örneği. Kıbrıs Türk Psikiyatri ve Psikoloji Dergisi, 6(4), 360-367. https://doi.org/10.35365/ctjpp.24.04.88

Uluşan, O. & Özejder, İ. (2024a). Navigating the ıntersection of post-truth and sustainability in journalism: Challenges facing sustainable journalism in Northern Cyprus media. SAGE Open, 14(2), 21582440241263985. https://doi.org/10.1177/21582440241263985

Uluşan, O. & Özejder, İ. (2024b). Faking the war: fake posts on Turkish social media during the Russia–Ukraine war. Humanities and Social Sciences Communications, 11(1), 1-14. https://doi.org/10.1057/s41599-024-03409-3

Proceedings

Atay, A.D. & Gülcan, K. (2024). Deneyimleyici gazetecilikte (immersive journalism) duygular meselesi. CIDA 2024 4. Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu. 28-30 Kasım. Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa.

Çatal, Ö. (2025). Dijital Medyada Irkçılık ve Ayrımcılığın Yeniden Üretimi: Kuzey Kıbrıs Haber Medyası Örneği. 5. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu. 21-24 Mayıs, İstinye Üniversitesi, İstanbul.

Çatal, Ö. & Akkor E. (2024). Tıklama Ekonomisi, Dijital Kapitalizm ve Değişen Habercilik: Kuzey Kıbrıs Örneği. IV. Uluslararası İletişim Sempozyumu: Dijital Çağda Dezenformasyon. 15-17 Mayıs. Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi, Bişkek.

Çelik, Ö.E. & Atay, A.D. (2025). Kuzey Kıbrıs siyasi partilerinde kadınların temsili. 7. Kültürel Bilişim, İletişim ve Medya Çalışmaları Konferansı. 2 Mayıs. Yakın Doğu Üniversitesi, Lefkoşa.

Dolunay, A. (2024b). İletişim Alanında Yapay Zekâ Kullanımı: İletişim Akademisyenlerinin Perspektiflerine Yönelik Bir Araştırma. 28-30 Kasım. Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa.

Evren, F.B. (2025d). Üretken yapay zekâ çağında sanatın aurası ve sanatçı kimliği. 5. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu. 21-24 Mayıs, İstinye Üniversitesi, İstanbul.

Evren, F.B. (2025e). Yeni bir yabancılaşma biçimi olarak dijital kapitalizmde emek ve oyunlaştırma. 7. Kültürel Bilişim, İletişim ve Medya Çalışmaları Konferansı. 2 Mayıs, Yakın Doğu Üniversitesi, Lefkoşa.

Evren, F.B. & Norman, S. (2024). Toplum 5.0: Frankfurt Okulu perspektifinden teknolojik rasyonalitenin eleştirisi. 1. Uluslararası Dijital Dönüşüm ve Yeni Medya Sempozyumu. 13-15 Mayıs, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.

Evren, F.B. (2024f). İlerlemeci toplum anlayışı olarak toplum 5.0’ın eleştirisi. 4. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu. 8-10 Mayıs, İstinye Üniversitesi, İstanbul.

Işıkören, S.D. & Işıkören, N.D. (2024) Müzelerde Sergileme, Yönlendirme ve Bilgilendirme Tasarımının Çağdaş Müzecilikteki Rolü, ⁠II. Uluslararası Ardahan Anadolu Seramikleri Sempozyumu. 21-27 Ekim, Ardahan Üniversitesi, Ardahan.

Kanlı, İ. & Evren, F.B. (2024). Toplum 5.0’da toplumsal iktidarın dönüşümü. 4. Dijital Çağda İletişim Sempozyumu. 28-30 Kasım, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa.

Kasap, F. & Özlük, M.Y. (2025) Katılımcı Gözlem Yöntemiyle Melez Anlatının İzinde: Derviş Zaim’in Tavuri Belgeseli Üzerine Bir İnceleme. 1. Ulusal Disiplinlerarası Sinema Sempozyumu. 24 Temmuz, Bursa.

Safavi, S. (2025b). What is Love for Children? VI. International Mediterranean Scientific Research Congress. 14,16 March, Universtiy of Kyrenia. Kyrenia.

Books

Apak, K.H. & Kasap, F. (2024). Televizyon Reklamlarında Cinsiyetçi Yaklaşım. LAMBERT Academic Publishing.

Book Chapters